5. října 2015

O vztahu na dálku



Za mých gympláckých let jsem byla přesvědčená, že zůstanu do konce života,případně do konce střední školy, sama. Kluci kolem mě byli jen větší či menší debilové nebo naprosto nepřitažlivý, byť hodný a milý, individua.
Pak jsem odjela na jazykovej kurz a karty se obrátily, zamilovala jsem se do kluka ze Španělska a bylo to.
Long story short, vydrželi jsme spolu rok a půl.

Vztah na dálku může fungovat a to i velice dobře. Nicméně pár musí splňovat určité předpoklady. Třeba....

  • Musíte se mít vážně, ale vážně rádi. To stoprocentně platí u každýho vztahu, ale toho na dálku dvojnásob.
  • Snahu udržet to musí mít oba. Jakmile se objeví nejistota, jde to do kytek.
  • Snahu vidět se musí mít oba. Většinou to znamená šetření peněz i času, aby to nějak šlo. A pokud nasazení u jednoho pokulhává, pak se to dost zkomplikuje.
  • Nedávat si žádný dětinský záminky k žárlení. Některý lidi to dělaj, aby se ujistili, že je ten druhej má rád. Má vás rád, jinak by dobrovolně nechodil s někym, kdo je 4546767 milionů kilometrů daleko. Semínko žárlivosti to může celý pokazit, protože ten člověk nikdy nebude vědět, jak to je.
  • Komunikovat. Jediný, co máte, jsou smsky, skype, e-maily a facebook, tak jich využijte.
  • Souhlasit s něčím, co vám není vlastní. Volný vztah, spát s dalšími lidmi a tak. Pokud to tak chcete oba, udělejte to tak. Pokud ne, braňte se tomu, protože vás to šťastný neudělá a to je lístek do města Rozchodov.
  • Chápete dynamiku samoty. Když přijedete domů, nikdo tam nebude, veškerý aktivity můžete dělat jen s kamarády a jste často sami. V době, kdy jsem byla se španělským mužem, mi to nevadilo. Stýskalo se mi po něm, ale měla jsem svou kámošku, bydlela jsem u rodičů a měla jsem internet v mobilu, což v tý době úplně tak normální ještě nebylo. Teď by mi to vadilo víc, protože nežiju s rodiči a povídání po internetu mi zdaleka nestačí od chvíle, kdy jsem zjistila, jaký to je, bejt s někym osobně pořád.
  • Myslíte si, že vám to vyjde. Pokud v tom nevidíte budoucnost, tak to nedělejte. Loučení hodně bolí, stýskání taky a obojí děláte relativně často. Pokud nemáte naději, že jednou budete spolu pořád, pak vás to brzo přestane bavit.
A co vy? Máte se vztahem na dálku zkušenosti?

3 komentáře:

  1. Já věřím, že takovéhle vztahy můžou fungovat :)
    Denisse Beauty

    OdpovědětVymazat
  2. Mam pomerne cerstvou zkusenost. Sice nebydlime v jinem state pres pul Evropy, ale je pres pul Ceska, ale i tak je to v mnoha ohledech narocne. A souhlasim s vyse zminenymi body :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já měla přítele na Slovensku, jsem z Prahy. Jezdila jsem za ním osm-devět hodin vlakem a autobusem, ty cesty byly děs, ale teď už konečně bydlíme spolu. Mimochodem, taky jsem psala o vztahu na dálku, celkem dost článků, tak se mrkni :)
    www.jezkovy-voci.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat